fredag 11 februari 2011

Grattis Clara!

Clara och hennes Jacob har fått sin bebis. Jag är verkligen glad för deras skull och hoppas att det som störde mig inte har påverkat dem. Jag önskar dem lugn och ro och en stabil tillvaro nu första tiden, för det är alla nyblivna föräldrar värda.

Igår var jag och Johan på MVC. För en kort stund misstänkte BM att Dutten vänt på sig, men efter en snabb koll med Ultraljudet såg hon att så inte var fallet. Skönt. Jag har inget emot kejsarsnitt, men jag vill gärna föda vaginalt om det går. Vi pratade om den förra förlossningen och våra tankar om denna. Såklart kom vi in på tiden efter förlossningen, och jag nämnde att jag var rädd för hur den första tiden kommer bli (eftersom den förra var kaos pga renovering och min depression). Fina BM Lena lugnade mig med att vi faktiskt gjort det här en gång, allt kommer inte komma som en överaskning. Även om allt kommer att vara nytt på ett sätt, iom att vi har en liten Elsie att ta hand om förutom Dutten, så är det just det som är vår trygghet. Förra gången blev vi mamma och pappa för första gången och bara det är ett kaos, utan köksrenovering och flytt. Den här gången är vi redan en liten familj. Det är en trygghet. Hon är så bra vår BM. Nu känns det mycket bättre.

Idag är jag glad att jag inte bor ute i Nacka och är i latensfasen. Galet väder.





Inga kommentarer: